Môj priateľ Tučniak | Tom Michell | Panta Rhei




Autor: Tom Michell 
Vydavateľstvo: Noxi 
Názov original: The Penguin Lessons
Názov v preklade: Môj Priateľ Tučniak
Knihu mi zaobstaralo: Obchod Panta Rhei 
Počet strán: 207 

Môj prvý dojem: Keď som dostala do rúk túto knižku, tak som sa fakt potešila pretože knihu som mala už pred objednanú ale dostala som ju od Panta Rhei na túto review. Za čo im veľmi pekne ďakujem ak by ste mali záujem kúpiť túto knihu. Tak stojí iba 8 euro čo je dobrá cena za taký príbeh ktorý u vás spraví zmiešané pocity. Keď som dostala túto knihu odchádzala od Panta Rhei ihneď som sa pustila do čítania tejto knižky. A ideme si ju rozpísať ako vždy
Obálka: Kniha je hardback má zafarbené strany na červeno z boku ( viď. hore foto ) Čo vo vás urobí taký zvláštny dojem pretože farba červená je známa že je hrejivá, a taktiež označujeme červenou farbou slovo/pocit/zvyk = Láska. Keď si to spojíme tak Tučniaky, sú veľký milovníci. Oni sa dokážu zamilovať do svojej "soulmate" za 3 sekundy. Takže úplne chválim toto zafarbenie vonkajších strán pretože mi to naznačilo že Tom Michell vážne a z celého srdca miloval svojho Tučniaka Juana Salvadora. Taktiež na prednom obale je tučniak ktorý má šál a tento šál je lesklý inak obal tejto knihy je taký " vrúbkovany" a  pevný skôr - drsný na dotyk. Keď otvoríte knižku tak na prvých stranách (5s.) máte mapu Južnej Ameriky takže viete kde tučniak s Tomom cestovali a je to dobré je to veľké plus že tam je táto mapa pretože sa viete orientovať. V príbehu.
Postavy: Hlavná postava je samotný autor Tom Michell a jeho tučniak Juan Salvador. Kniha a samotný príbeh má i mnoho iných vedlajších postáv ktoré sa postupne dozvedajú o tučniakovi, a je to akoby geniálne načasované. Pretože tie postavy sú väčšinou Tomoví žiaci zo školy, a ten tučniak ich  spája... A robí také zvláštne priateľské putá. Do nedávna som si vždy vravela že pes je najvernejší priateľ človeka, hej je to pravda že mačka, pes sú vaši priatelia už na život a smrť a nikdy vás nesklamú. Ale po prečítaní tohoto príbehu som zistila že i tento Tučniačik Juan je to!
Je to priateľ na život a smrť. Dôveroval Tomovi, cestoval s ním sprevádzal ho. A dával mu lásku ktorú mu Tom oplácal.. Ako sám autor tam napísal:
Naše lásky nie sú dary, iba pôžička,
úroky cent po cente vrátiť musíme.
Hoci neplatí vždy stará poučka:
čím dlhšie máme,tým viac smútime.
Keď treba splatiť dlh, nech je akýkoľvek,
krátkodobá pôžička bolí ako dlhá -
prečo by svoje srdce mal dať psovi človek
keď mu ho pes na konci roztrhá? 
Originálna fotka jeho excelencie Don Juan Salvador de pingüino
A tu to Tom krásne popísal na strane 190.  Že prečo musí dať to srdce psovi keď je tu iný tvor ktorý ho neroztrhá ? A v tom som zistila a pochopila som že chcem Tučniaka. A po prečítaní knihy i Vy.
Dej: Príbeh sa odohráva okolo v roku 1978. Odohráva sa v Južnej Amerike ( Argentína, Uruguaj.. ) Tak v tých rokoch to tam tuším že bolo drsné miesto... Prvé dve kapitoly som skoro preplakala, pretože Tom opisoval vzťah s tučniakom tak zvláštne. Chcel ho zachrániť pred utrpením na pláži a  vôbec nemyslel, na tie problémy ktoré môžu nastať v tom momente... Ale ako šli kapitoly tak sa to puto urovnalo a bolo ohromne silné. Tom by dokázal podľa mňa i zomrieť pre toho tučniaka. A pre mňa osobne je geniálna kapitola č.5 - Čudné Clo. Pri ktorej sa zabavíte, ale zabavíte sa celkovo pri celej knižke. Je plná humoru konverzácie medzi Tomom a Juanom sú geniálne. Taktiež i ilustrácie tučniaka občas na konci kapitoly. Mne osobne sa páči táto ilustrácia Juana:
Ukážka je presne z kapitoly ktorú som vám spomínala hore čudné clo. Nechcem vám to spoilerovať. Čo sa udialo v tej kapitole, ale už podľa výrazu Juana si môžete domyslieť. 
Môj názor: Táto kniha nenechá nikoho chladným. A budete mať zmiešané pocity.  Na konci som sa úprimne rozplakala, zo smútku ale som sa i nasmiala pri tejto knižke mala som všetky emócie.
Zobrala som si ponaučenie z tejto knihy. Epilóg si poriadne prečítajte a poctivo pretože vo vás vyvolá zvláštne emócie ktoré nedokážem, ani vám popísať ale budete tam mať odpovede na vaše otázky. Takže zhrnutie: Kniha je originálna, je perfektná ako darček pre blízkeho, knihu hodnotím na 5 z 5 trošku vám zmení pohľad na život. Poučí vás, a určite si ju zakúpte.. pokým je..na.sklade:) a musím povedať že toto nie je vymyslený príbeh ale true..story:)