Klub Bitkárov | Chuck Palahniuk | Panta Rhei





Ahojte, je tu Räv. A dneska chcem vám napísať recenziu na knižku od Panta Rhei. Za čo im veľmi pekne Ďakujem. Túto knihu som dostala ešte v lete.  Lenže som mala svoje súkromné problémy kvôli ktorým som, na jeden čas odhodila blog kreslenie a školu. Ale som späť... yay? S novým menom? Ale to potom... Dneska si rozoberieme klub bitkárov!

Autor: Chuck Palahniuk
Vydavateľstvo: Ikar : Panta Rhei Edicia
Názov: Klub bitkárov
EN: Fight Club
Knihu mi poskytlo: Panta Rhei
Počet Strán: 214

Takže začneme, úplným začiatkom a to cover knižky. Keďže toto je taká špeciálna edícia od kníh kupectva Panta Rhei.  A rozhodne nie je, posledná. Naposledy Panta Rhei Edicia publikovalo nové dve knihy a to: 



Je presne rovnaká ako Forrest Gump ba Krsný otec či Pí.  Čierny elegantný chrbát, takže ak plánujete zbierať túto edíciu tak, bude nádherná vo vašej knižnici majú aj rovnakú veľkosť, takže pohoda. Každá z týchto kníh je na vonok skoro rovnaká ale to jadro. To vnútro je iné. Konečne sa dostávam ku coveru tejto knihy, sú tam päste. Zatvorená päsť. Väčšinou zatvorená päsť značí, nenávisť, agresivitu, bitku rozbroje... Takže tento nápad s zatvorenou päsťou Panta Rhei vyšiel pretože to poukazuje na dej knihy. Úplne v pravo dole, máme dve tváre. Tieto dve tváre rozhodne sú Tyler a Rozprávač. Btw: Tie päste sú červenou farbou. Ak by som, šla do hlbšieho zmýšľania, tak by som povedala, že červená značí agresivitu u býka... Ale môže to značiť i bolesť, krv... Bitku. Takže Toto chválim.  Môj osobný názor na tieto Panta rheiky je len pozitívny, mám v pláne dostať všetky knihy. Sú úžasné. Originálne.  A páči sa mi, ako to pojalo práve Panta rhei. 
Teraz ideme na samotný príbeh. Čítala som okom recenzie na goodreads a inde, kde túto knihu hodnotili 3stars... Alebo, že je nudná. Že, je film lepší. Že, prečo vlastne Chuck píše knihy... A tak dále, a dále a dále. O týchto negatívách môžem hovoriť vám skoro do večera! Za prvé, čitatelia. Ak by sme nemali Chucka  Palahniuka tak by sme nemali úžasného Brada Pitta ako Tylera.

                                          

A teraz, prejdeme k môjmu hodnoteniu. Čítalo, sa mi to pohodlne, rýchlo. Preklad z anglického jazyka,  sa vydaril. Kniha má len 215 strán. Takže to bolo také víkendové čítanie. Po prečítaní knižky, som si pozrela film keďže, rozprávali že v tomto prípade je film lepší ako knižka. Čo si až, tak nemyslím. I keď fight klub patril, medzi knihy ktoré sa nemali nikdy dostať na filmové plátno. A teraz, si trošku rozpíšeme Film vs. Kniha keďže milujem týchto úžasných ľudí! Ktorí hovoria, že kniha a film sú rovnaké! Tak buď:
a) Nečítal knihu 
b) Nevidel film.  
Je tu veľmi veľa rozdielov. A rada by som vám aspoň niektoré napísala.

001. Kniha sa napísala v roku 1996 a film sa natočil v roku 1999. A nie opačne ako si ľudia myslia.
002. V knižke sa hlavná postava volá Rozprávač. Nakoľko už vo filme  má meno Jack.
003. V knižke Tylera spoznal na pláži ako spal.Vo filme Tylera spoznal v lietadle ako sedí vedľa neho.
004. Neskoršie keď rozprávačovi vybuchne apartmán, zavolá Tylerovi z hali. Nakoľko vo filme, je to  verejná telefóna búdka, ale najprv volal Marte ... V knižke to bolo že, šli do baru a opýtal sa Tylera na rovinu a nechodil okolo horúcej kaše.
005. Tyler nikoho nezabil vo filme... Ale v knižke áno len zopár ľudí... ( koho zabil nepoviem)
 (Prečo toto tam nedali?!)
006. Pamätáte si, ako rozprávač prvý krát udrel Tylera? Vo filme to bolo do ucha.  Knižke to bolo do krku 
007. Posledný detial, rozprávač čítal knihu v knižke " Joeové časti tela" pričom v filme to bol Jack.

Uvažujem či vám rozpíšem i koniec...hm pretože je totálne drastický. Posledný bod, veľký spoiler.
Vo filme na konci si Rozprávač a.k.a Jack strelí do úst pred Tylerom. V budove sú len oni dvaja, v ten moment a až o pár sekúnd príde Marla so skupinkou. Pričom vo filme, si Jack a.k.a Rozprávač  strelí pred skupinkou ľudí a pred Marlou do úsť. To čo sa stane nakonci je trošku,  odlišné. 

A to už vám, naozaj nechcem spoilerovať. Pretože som vám síce sem dala, 7 bodov ale nechcela som dávať tie vážnejšie spoilere, a tie väčšie rozdiele. Môj konečný názor, nemali by ste odcudzovať knižku a hovoriť, o nej že, je nudná


Knižka stojí 9,90eur. Môžete si ju zakúpiť buď na eshope hádžem vám link. Alebo v predajniach Panta Rhei.. I keď, tieto edície idú ako teplé rožky. Takže, budem dúfať v to, že keď si ju pôjdete, kúpiť. Ešte bude:) 


S láskou
Räv