Polnočná Dáma | Cassandra Clare | Panta Rhei






Prajem vám, príjemný letný deň, alebo večer? Proste to, kedy to čítate. Moje meno je Nyshblabla. A dneska, mám pre vás recenziu na túto knižku v poradí už, 9 diel zo ságy "Tieňolovci". ÁNO, naša Cassandra Clare, napísala ďalšiu knihu, zo sveta Tieňolovcov... Akoby ich, už nebolo málo... 
Túto, knihu mi poskytlo kníh kupectvo Panta Rhei. Za čo, im veľmi pekne ďakujem. Naozaj. 

Takže, preslov by bol... A teraz, šup ho na PoLnOčNú DáMu, je naozaj tak dobrá? Ako o nej hovoria? 
Na začiatok by, som chcela povedať, len toľko... Žeee, toto bola moja prvá prečítaná kniha, zo ságy Tieňolovcov. A momentálne čítam Mesto z kostí.. ( Ja viem:-D Najprv čítať 9 dieľ, potom 1 ahaha) Ale poznám, líniu, charaktery. Takže nemajte strach... Just, random info from Nyshblabla. 

Autor: Cassandra Clare
Vydavateľstvo: Slovart
Názov v Originále: 
Názov v preklade: Polnočná Dáma
Knihu mi zaobstaralo: Kníhkupectvo Panta Rhei
Počet strán:580

Orhg... Dobre viete, že začínam najprv s Cover-book a idem dalej... Mám tu svoju postupnosť ako mám "pitvať" knihy. Ale kedže, sa to u Poločnej dámy nedá! A trhá mi to srdce. Tak si ideme najprv rozpísať, ako je napísaná, aký font... A veľkosť písma.

Bol to, akoby Boží trest čítať poločnú dámu po Slovenskom jazyku. Nie, naozaj, preklad knihy je dobrý, páči sa mi je na úrovni, Slovart má jedno z najlepších prekladov.  Ale ak by, som mala porovnať Hry o tróny od vydavateľstva Tatran a Polnočnú dámu od Slovartu. Tak mi verte, že tie Hry o tróny, aj keď majú okolo  600 strán sa rýchlejšie prečítajú, ako polnočná  dáma... Ide tu o to, že tie písmena sú... Veľmi, ale veľmi malé. A bolia z toho očí. Popravde povedané, slzia. A  keď som šla na balkón ju čítať, tak som viac plakala, ako čítala.  Keď som, vybrala túto knihu z pošty a mrkla som sa na ňu tak som si povedala:" Toto má, byť  skoro 600 strán?" Ako farebnosť bočných strán je úžasná páči sa mi tá zeleno-modrá. Ale tá, veľkosť písma je strašne malá. Ale i nová verzia: Mesto z kostí na to, že to je tá istá veľkosť aj hrúbka. Tak tie písmená sú veľké.  Toto, je u mňa jedno veľké mínus. A určite, hovorím za, všetkých ktorí majú okuliare alebo problém z očami.  Tá veľkosť písma. 

Cover knihy sa zachoval, z originálneho anglického vydania. Veľmi sa mi, páči figúra, ako je za komponovaná do exteriéru ( mám na mysli tú vodu v ktorej je ). Páči sa mi font,  farby ktoré zvolili na font sivá a zlatá a modrá,  V podstate, tu ani nemám čo, vytknúť pretože všetko ostalo ako originál.  AlE! Veľmi sa mi páči, že keď trošku dáme do iného uhľa knihu pod svetlom tak jej cover je taký zvláštny. Všetko sa leskne okrem figúry. Toto chválim, toto sa mi veeľmi páči. BiG UP!

Update: Kniha je paper-back čo vidíme aj, na hornej fotke.  Trošku mám, ju už zničenú tam dole... Ale to je len malá kŕčová knižná žilka :-D  Páči sa mi, že Polnočná dáma je paperback a, že je vo veľkosti Mesta kostí. Len ma trápi, že mechanický anjel nie je paperback a takisto zvyšné 3 diele sérií Mesta z kostí :D ( 4, 5, 6)


Sedemnásťročná Emma Carstairsová nikdy nezabudne na deň, kedy zomreli jej rodičia. Pred piatimi rokmi bola len bezbranné dievča, svetom zmietala vojna a Tieňolovci boli takmer vyhubení. Teraz je z Emmy bojovníčka, Tieňolovkyňa telom i dušou, najlepšia  spomedzi svojich rovesníkov.. No v srdci prechováva veľké tajomstvo.....

Toto nám uvádza autor na zadnej knihe, a ešte o mnoho viac. Ale kto by tu šiel spoileroval? Pff...   Pred pár mesiacmi, som začula, že Cassandra, veľmi rada píše knihy v štýle:" Hovorím, za viac osôb!" a.k.a každá jedna kapitola iný človek. A dneska, som  sa aj s tým stretla. Ja vždy, považujem za veľké + keď sa na príbeh pozeráme z perspektívy, aj iných ľudí. Teda tri a viac.  Dáva to iný zmysel, tej knihe. A vás, to aj tak viac zaujme a budete mať väčší rešpekt k tej knihe, aj k autorovi. Pretože, si dal na nej záležať. Len mi prišlo, že postavy z Polnočná dáma a Na dvore tŕňov a ruží majú jedno spoločné. A to: Obe autorky, vykreslujú hlavné postavy do najviac úžasnej, epickej, krásy aby sa  nám ihneď zapáčili.  Čo, sa mi až, tak nepáčilo.

Ale v Polnočnej dáme, sa  vyskytujú aj postavy ktoré poznáme z predchádzajúcich dielov ako napr. Clary a Jace a spol. Ale tak isto, sa dostavajú na scénu i nový tieňolovci a to, šarmantná Cristina Rosales, táto postava bola prijemne prekvapenie. Ale nechcem, vám kaziť radosť z nej, keď ju budete objavovať. Taktiež ďalší warlock a.k.a veľko bosorák ktorého už dupľom nechcem spoilerovať ale bol ako rybka  Dory tak mimo (ale ja, tiež...) A ten chlapec, menom Julian? Tak o ňom pomlčíme. Ale budem, rada keď sa o ňom mi dole, v komentároch vyjadríš, že čo a jak... Emma, je zlatá postava. Niečo ako Clary a Jace v jednom drzá, múdra, inteligentná a hlavne silná a odhodlaná. 

Ceľkový príbeh sa odohrával v  Los Angeles (Čo ma napadá, že Mesto z kostí je v NY. Mechanický anjel je v Anglicku... A Poločná dáma je  v LA. Takže cestujeme napriek svetom! Už len Čína a máme to.) páči sa mi, že sa to neodohráva len v jednom meste. A koniec tejto knihy? Videli ste film so Sylvestrom Stallonem Cliffanger? Tak asi nejaký takýto... Je koniec, ten koniec rozoberali tuším, že všetci. 

Tento príbeh tým, že to bude trilógia  bude mega úžasný.  Ale mám strach, čo príde po Poločnej dáme. Čo bude keď i trilógia bude na svete? Ukončí sa svet Tieňolovcov? Ja by som ho už, zakončila po tejto trilógií. Pretože už, teraz vyšlo veľa kníh. A už mi to príde ako,  na peniaze. Pretože, film,seriál, 10 kníh, ďalšie  2 budú. A dodatky. A ah jaj.  Cassandra vie, ako dostať z fanúšikov všetko.

Celkovo, na to, že to bol prvý diel. Vo mne táto kniha, nechala dosť zvláštne pocity.  Som zvedavá, na druhý diel. Veľmi zvedavá.  Ak vás zaujala moja dlhá (wow) recenzia. Tak knihu si môžete, kúpi ť buď na eshope alebo v kamennom kníh kupectve Panta Rhei. A link na kúpu knihy, vám hádžem SeEeEeEeEm