Múza | Jessie Burton | Panta Rhei

Pekný deň všetkým! Moje meno je Nyblablabla. A dneska mám pre vás recenziu na knižku, od Jessie Burtonovej (hej, môžete ju poznať i z knihy The miniaturist) a to Múza! Táto kniha ma zaujala. Bol to v máji veľký hit na Instagrame. Každý ju fotil, robil okolo nej ten " hype ". Ale naozaj stojí za to? Za tú všetkú, slávu ktorú bookworms na instagrame robili? Hm... Poďme sa na to pozrieť! Knihu mi poskytlo na recenziu  kníh kupectvo Panta Rhei. Za čo im, veľmi pekne ďakujem!:)

Žena po jeho pravici vyzerala šťastná. Mala úprimnú tvár zrejme len nedávno prekročila tínedžerský vek, no dievčatá vyzerajú na starých fotografiách vždy staršie. Naplno sa smiala,  očí jej nebolo takmer vidieť. Také ich mala prižmúrené. Bola živo prirodzená, čo človeka vždy skrášľuje..... "Kto je tá žena?"

Autor: Jessie Burtonová
Vydavateľstvo: Ikar
Názov v Originále: The Muse
Názov v preklade: Múza
Knihu mi zaobstaralo: kníh kupectvo Panta Rhei
Počet strán: 432

Toto a ešte, toho viac. Nám zanechal autor knihy na zadnej strane. Kniha mňa osobne zaujala,  vďaka coveru ktorý je dosť nádherný. Pre-obaľ knihy je modrý a máme na ňom zobrazenú múzu.  Páči sa mi, ako dole je písací stroj a z neho idú po ľavej i pravej strane dva hady a keď ideme na hor, máme tu štetce ktoré sú zamotané do kvetín a z tých kvetín akoby vychádzala vôňa a to máme zobrazené ako parfum... No proste, úžasný cover!  Neviem si ho vynachváliť. Proste, to bola láska na prvý pohľad. Elegantný. Má šarm. Nemusíte sa zaň hanbiť, vo svojej knižnici. U mňa jedno veľké plus. Čo sa týka knihy, a jej coveru ( keďže, sme doteraz kecali o pre-obale ) tak je modrý. Tá istá modrá ako ju poznáme. Na knižke samotnej je napísaná Múza a autor. Takže klasika...

Kniha ma spočiatku bavila. A potom nebavila. Na pár dní som ju hodila naspäť do knižnice, ale potom som jej dala znovu šancu. A potom ma znovu sklamala, a potom ma znovu prekvapila. Táto kniha, bola ako horská dráha. Raz hore. Raz dole... dot dot dot . . . .

Samotný príbeh, sa deje Olive Scholssovej a Odelle Bastienovej. Olive žila v 30. rokoch minulého storočia, bola z bohatej rodiny a rada maľovala. Lenže jej, talent celý čas tají pred svojim Otcom, ktorý je no viedenský obchodník s umením. ( Vtedy to bolo dosť  IN predávať umenie v 30.R )  Olive žije vo veľkom baraku na vidieku so svojou rodinou, a slúžkou Teresou a s jej nevlastným bratom Isaacom, ktorý má sen celý ten čas, ako sme v 30.r, že raz bude tak slávny, ako jeho krajan, jeho vzor Picasso. Lenže v tom období sa tam, začína krvavá občianska vojna. A  Dej v tomto momente a tej kapitole je dosť napínavý. Mne osobne, to bolo ľúto. Pretože Isaac bol zvláštna postava tak isto i Olive. A nemyslím si, že si takto to zaslúžili, #NOSPOILER.

Ale vrátime sa k druhej postave ktorá žije v Anglicku v Londýne je to emigrantka Odelle Bastineová. S ňou aj začíname, samotnú knižku. Kde jej príde dopis od Skeltonového inštitútu ktorý je zameraný na výtvarné umenie , že bola prijatá na skúšobnú dobu ako pisárka. Aby ste v tomto nemali chaos tak medzi Ilive a Odelle je dosť veľký skok, v desať storočí. Odelle v tom období, nájde obraz ktorého vraj je autorom nejaký Isaac Robles. Ktorý má, záhadnú smrť a kedysi jeho smrť vyvolala mnoho otázok v umeleckom svete. Okolo jeho obrazu je i doteraz veľký chaos, rozruch a ďalšie otázky na ktoré žiaľ... Nie je odpoveď. Chúda Odelle, sa zapletie do intríg a klamstiev a zlosti, a už sama netuší komu môže veriť. Občas, mi to prišlo akoby nedokázala veriť ani ona sebe.  Veľmi tajomná postava je a Odelleniná kolegyňa a to Marjorie Quicková (HEJ, presne tá. Ktorá prijala Odelle do práce). Je to veľmi tajomná postava, a občas sa nám zdá, že niečo vie. Ale nechce povedať.

Celá táto múza má veľmi veľa otázok. A po prečítaní knihy som sa aj inak pozerala na ten cover knihy. Pretože, aj by som povedala, že sa tam nachádzajú ukryté odpovede. Ale to už, je moja teória.  Ja som Miniaturistu nečítala. Takže nevedela, som s akou autorkou sa stretnem. Akým rukopisom.  Páči sa mi, ako každá kapitola je oddelená ilustráciami ktoré idú do kruhu (Ako tie dva hady).
Občas, keď sa v knižke prelínal čas. Tak som bola v takom pomykove:" Za koho to momentálne čítam? Jaaj. Aha! Za tohoto!" Takže občas, keď ste fakt do tej knihy začítaný tak nereagujete zmeny.

Bolo to zvláštne. Pretože obe hrdinky mali niečo do seba. Horúce Španielsko a v ňom Olive a v temnom Londýne zas Odelle. Proste obe postavy vyzerali na začiatok skoro tak rovnaké.  I keď viac, mne osobne sa páčilo Španielsko a Olive pred krvavou občianskou vojnou. Prišla mi tá krajna, v tej knižke taká divoká.  Presne tak, divoká ako aj táto knižka... Veru áno.  I s touto knižkou to nebolo jednoduché, ako som už hore spomínala.  Knižku hodnotím skvelo. Veľmi sa mi páčila i keď sme nemali taký dobrý vzťah... Knižke dávam 4 z 5 hviezdičiek. A ak vás zaujala moja, ďalšia dlhá (wow) recenzia. Tak si ju môžete:
Zakúpiť v kníh kupectve Panta Rhei. A vďaka Panta Rhei, že ste mi poskytli túto knižku. Veľmi sa jej teším.

Hádžem vám, sem LiIiiIIiiIiiiiIInk na kúpu knižky!:)