Sedem minút po polnoci | Patrick Ness a Siobhan Dowd | Panta Rhei






Takže mám tu posledné dve knihy za mesiac Máj. Vybrala som znovu Patricka Nessa .... 
Adosť rýchlo som prečítala tú knihu dnes za 2 hodiny v škole (wow). Takže Poďme na to a tu je Nyšalanka.

Autor: Patrick Ness a Siobhan Dowd
Vydavateľstvo: Slovart
Názov Original: Monster Calls
Názov v preklade: Sedem minút po polnoci
Knihu mi zaobstaralo: Obchod Panta Rhei
Počet strán: 215

Túto knihu, prečítate veľmi rýchlo no a aj, budete mať zvláštne pocity.  Predstavte si tú situáciu. Máte záhradu a na nej strom TIS, nuž a ten sa vám každú noc presne o 00:07 zmení na " Nočnú Moru" ktorá vás "bude" strašiť... Toto sa stalo hlavnej postave tohoto príbehu chlapcovi menom Conor. Conor je zvláštna postava, má mamu ťažko chorú, ba až zomierajúcu... K tomu má k im domov prísť jeho " milovaná " Babka. Ktorú nemá veľmi rád. A Otca? Otec je v Amerike s inou rodinou. 
Conor je veľmi silný chlapec na svôj vek. Dosť dobre to zvláda doma s chorou matkou, a taktiež zvláda príšeru ktorá ho každú noc desí... Ja som túto knihu zhlta za 2 hodiny. Je famózna, dokonalá a nádherná. Kto by nevedel tak vychdáza aj film k tejto knihe link mate tady.  Film ma zaujal. Zatiaľ vyzerá ako kniha. Aj detaily, aj som si tak predstavovala Conora.  A Príšera je Liam Neeson, čo viac si môžeme priať? Toľko k úvodu a pekne si rozoberieme bod za bodom ! :)

Obalka:
Je zaujímavá. Je nádherná, páči sa mi že Conor je pod stromom Tis ( príšera ) ktorú privolal. Na prvý dojem asi nebudete chápať prečo je tam práve náhrobný kameň... Ba až 3. Ale postupom ako čítate knihu pochopíte čo značia, nechcem spoilerovať. Je zaujímavá má svoj šarm. Takisto aj prebal. Nič nie je zmenené iba to že na prebale máte " sedem minut po polnoci":)

Ilustrácie:
Ilustrácie robil Jim Kay. A sú perfektné  a strašidelné. Tmavé, čierno biele  šedé. Proste tiene pri ktorých sa človek má chuť sa schovať lebo má z nich strach. A Jim Kay odviedol majstrovské dielo! (BTW: Illustroval aj Harryho Pottera) Ja som si zamilovala tie ilustrácie sú dokonalé. Podľa mňa, sa autori filmu riadili týmito ilustráciami.  Dávajú tej knihe také magické čaro. Na šupu dáte celú knihu od prvej stránky po poslednú :)

Dej je veľmi krásne napísaný, ako som už hore spomínala. Má myšlienku, dotkne sa vás to na srdci. Možno si aj poplačete. Je to dojemné a chytí to za srdce, a budete mať z toho ponaučenie. Neviem čo viac napísať a dodať k tejto knihe pretože je nádherná a ja nemám na ňu slov. Conor je zvláštna postava ako som už písala na začiatku, ale zmení sa... Toť už nechcem spoilerovať. Rozhodne kúpte túto knihu stojí 13eur. A môžete ju zakúpiť v Panta Rhei! :)