Zabiják Anders a jeho priatelia | Jonas Jonasson | Panta Rhei





Hola hej. Tu. Nyshtia. A Panta Rhei. A. Anders.
Ahojte znovu, dneska pre vás mám review na knihu od autora Jonas Jonassona! Ak ho nepoznáte, tak určite poznáte jeho najviac predávanú knihu: Storočný Starček, ktorý vyliezol z okna a zmizol. Vznikol z toho aj dosť slušný film ( trailer ). No a po Starčekovi došla Analfabetka ktorá vedela počítať... Nuž a po nej máme tu Zabijáka Andersa :).

Autor:  Jonas Jonasson
Vydavateľstvo:  Ikar
Názov Originál: Hitman Anders and the Meaning of It All
Názov v Preklade: Zabiják Anders a jeho priatelia (A sem-tam nejaký nepriateľ)
Knihu mi zaobstaralo: Obchod Panta Rhei
Počet strán: 300

Môj prvý dojem:
Túto knihu som si vyžiadla ja od Panta Rhei keďže som fanúšik kníh od Jonnasona. A Ak mám byť úprimná tak táto kniha bola dobrá, ale nie až tak dobrá ako Storočný Starček. Vysvetlím v článku...
Nebola som sklamaná ale ani nadšená... Ale bola som i pobavená... Trochu som sa bála tejto knihy aby som nemala muky z histórie... Tá podobnosť medzi J.J. postavami tam trošku bola...
Obálka:
Obálka knihy je rovnaká ako Storočný Starček a Analfabetka. Pre mňa je to super pretože hneď vieme o akého autora sa jedná... Páči sa mi že v každej knihe ktorú napíše Jonasson je tá istá skoro obálka a font. A jedna malá zaujímavosť! Slovenske vydania majú na pravej strane postavy. Kapitoly sú označené tým istým fontom. Takže žiadna zmena, ani by som tú zmenu nechcela pretože toto už je akoby taký znak  že sa jedná o J.J.
( Mám na mysli tým všetky knihy od J.J)
Postavy:
Hľavné postavy v knihe Zabiják Anders sú:
Farárka Johnna Kjellanderová. 
Per Persson recepčný hotela.
Johan Anderson - Zabiják.
Najviac vtipná postava mi prišla práve farárka Johanna a Anderson už od začiatku. Knihu som prečítala za jeden deň má 300 strán. ( Skoro tak isto ako Starček ) Anders mal na mňa celé čítanie knihy taký zvláštny pocit... Pomykovo... Ale že vraj som nebola jediná, a že vraj to bol zámer Jonassona... Who knows?

Dej:
Farárka ktorá sa rozhodne nadobro odísť kazateľnicu. Týpek ktorý sa už videl v dedictve. A Zabiják. Farárka a Per sú ubytovaný v hoteli ktorom robí recepčný práve Per. Keď v tom jedného dňa sa tam nastahuje aj náš Zabiják Anderson!A pripletie sa im do životov... Dej sa začína okolo 5 kapitoly dovtedy iba spoznávame postavy z ich hľadiska. Čo je veľké + tejto knihe.
 Spoznáte ich totožnosti. Celá kniha má 72Kapitol (waw). Anderson nikdy nespraví svoju prácu na 100% Ale iba na 50%

Môj názor: Budem úprimná. Nie nebudem dissovať túto knihu. Zabiják Anders mi prišiel humorne ako Storočný Staček... Neviem, možno je to tým že aj vo Storočnom Starčekovi práve na začiatku je trojica hlavných, aktérov. Taktiež i hummorne sa mi to podobalo na Starčeka... ALE nie je to remake na Starčeka... To si nemyslite. Volá sa to síce Zabiják... no zatiaľ tam lámal ruky a nohy. ( Nechcem spoilerovať) Je to vtipná kniha, viete že to je švédsky hunor. Keď som už túto recenziu dopísala tak som sa šla pozrieť na GoodReads stránku a bola som zaskočená! Pretože ľudia dissovali túto knihu  dávali jej 1-3 hviezdičky z 5. A podľa môjho názoru nie je až taká zlá... Ľudia, čakali niečo čoho sa nedočkali poprípadne > Zmenu. Ale tá zmena nedošla.. A dosť ma zarazilo keď som na facebook'page čítala jeden komentár že podľa nejakého trtka by Jonas Jonasson nemal písať knihy, pretože sú na jedno kopyto a že sú hrozné a  že ani jednu nedočítal... Tak v tomto mi padla hlava na stôl. what the F#CK!?